Søndag d. 19. august kl. 10-16

Igen i år byder sommerfesten ved Vester Palsgaard Skovmuseum på spændende boder med kunsthåndværk, husflid, arbejdende værksteder og aktiviteter for børnene.

Børnene kan bl.a. male på sten og prøve at dreje snurretoppe. Der bliver også kærnet smør og børnene må gerne give en hånd med i arbejdet. Det var nemlig børnenes arbejde at kærne smør i gamle dage. Vi finder legekassen med gamle lege frem – kom og leg den gamle leg ”Stik Palles øje ud”.

Nørre Snede Husflidsforening er repræsenteret ved Marny Rasmussen og Helny Bartnik. Lene Kallesøe og Mona Fisker viser flotte kreative husflidsvarer frem. Jan Lykke viser sine flotte knive frem og Bente Lykke viser sine kreative evner med filt.

De kreative damer fra Seniorlandmændene fra Herning viser forskellige teknikker indenfor kniplinger og orkis. Landmændene viser udviklingen i elektriske hegn gennem tiden. Børstenbinder Conny Kristensen medbringer flotte børster og koste til enhver lejlighed. Trædrejer Knud Bartnik viser sine flotte træ-figurer.

Hans Peder Løhde medbringer et mobilt savværk og vil save Douglas træ op. Nørre Snede jagtforeningen deltager og ligeledes og fortæller om foreningens aktiviteter.

Medlemmerne af museets støtteforening arrangerer en frokostmenu med kød, pølser og salat.

Kom og nyd en hyggelig dag i det grønne. Vi glæder os til at se jer!

PRAKTISK INFORMATION:

Tid: Søndag d. 19. august kl. 10-16

Sted: Palsgårdvej 9, 7362 Hampen

Pris: 50 kr. for voksne, Gratis for børn under 18 og medlemmer af museets støtteforeninger.

KONTAKT:

BRIT VESTERGAARD